Paruošti valgyti (RTE, Ready-to-eat) dribsniai yra vyraujantis JAV vaikų pusryčių pasirinkimas.
Nors vartojimui paruošti dribsniai prisideda prie vaikų maistinių medžiagų suvartojimo, naujausi tyrimai ir didėjantis visuomenės informuotumas išryškino susirūpinimą, kad vartojimui paruoštų dribsnių sudėtis neatitinka mitybos rekomendacijoms. Atsižvelgiant į jų platų vartojimą ir galimą poveikį vaikų mitybai, visuomenei labai svarbu suprasti dribsnių sudėtį. Šiame tyrime buvo nagrinėjama 2010–2023 m. Jungtinėse Valstijose parduodamų paruoštų valgyti dribsnių maistinių medžiagų sudėties tendencijos.
Rezultatai
Nuo 2010 iki 2023 metų JAV rinkai buvo pristatyta 1 200 jau paruoštų vaikiškų javainių. Dažniausiai buvo pristatomos naujos pakuotės, o nauja formulė – rečiau. Bendras riebalų kiekis vienoje porcijoje padidėjo 33,6 % nuo 1,13 g 2010 m. iki 1,51 g 2023 m. (2 pav.). Per tyrimą natrio kiekis padidėjo 32,1 % – nuo 156,0 mg iki 206,1 mg. Bendras angliavandenių kiekis rodė gana stabilią tendenciją – nuo 27,32 g 2010 m. iki 28,45 g 2023 m. Tyrimo metu ryškiausiai padidėjo natrio ir riebalų kiekis, o angliavandenių kiekis vidutiniškai padidėjo nuo 6,214 g iki 20,210 g. 32,64 g nuo 2020 m. iki 2023 m. Palyginimui, baltymų ir skaidulų, svarbių vaikams maistinių medžiagų, kiekis laikui bėgant mažėjo (2 pav.).

Pav2.: Vientisos mėlynos linijos rodo apskaičiuotas vidutines maistinių medžiagų vertes laikui bėgant, o užtemdytos sritys rodo 95% pasikliautinuosius intervalus. Mitybos faktai pateikiami vienai porcijai, pakoregavus porcijos dydį. Y ašys skiriasi, kad atitiktų skirtingas kiekvienos maistinės medžiagos matavimo skales.
Išvados
Tyrimo rezultatai rodo kokybinį moksleivių pusryčių maistinių medžiagų sudėties pokytį. Baltymų ir skaidulų kiekio mažinimas bei kitų komponentų didinimas skatina produktų vartojimą. Šis pusryčių biologinės vertės pokytis neigiamai veikia vaikų medžiagų apykaitą ilgalaikėje perspektyvoje.
Šaltinis
Designed by Freepik
Zhao S, Li Q, Chai Y, Zheng Y. Nutritional Content of Ready-to-Eat Breakfast Cereals Marketed to Children. JAMA Netw Open. 2025;8(5):e2511699. doi:10.1001/jamanetworkopen.2025.11699